VSGF/JAIK spelade på söndagen en extra träningsmatch mot Näshults IF hemma på Emåvallen och matchen slutade i seger med 3-1.
VSGF/JAIK – NÄSHULTS IF 3-1 (1-1)
Målskyttar: Robin Paulsson, Joakim Lilja, David Westerdahl
Truppen: Christoffer Mikkonen, Nicklas Elmerstig, Johan Åberg, Martin Hultman, David Axelsson, Jacob Paulsson, Anes Mulisic, David Westerdahl, Robin Paulsson, Jimmy Svensk, Rasmus Rydén, Nils Arvidsson, Joakim Lilja, Anton Karlsson, Albin Moberg, Staffan Ahlqvist
Då båda lagens premiärer blev inställda passade vi på att träningsspela, förra årets seriekollega Näshult gästade oss denna soliga söndagsförmiddag.
Första halvlek
Tyvärr startar vi lite trevande och det lyser igenom att vi inte haft de träninsmöjligheter vi behövt, i positionsspelet är det mer att önska men det sätter vi snart.
I 17 minuten ställer vi till det på mittplan och vips får Näshult en chans och sätter 0-1 på oss genom Axel Gerebrink.
Men redan i 21 kvitterar vi genom Robin P som sliter och får se sin boll passera mållinjen. Slit Lönar sig alltid.
Andra halvlek
Nu äter vi oss in i matchen bit för bit, V/J har mycket boll och Näshult försöker ställa om med längre bollar, tillslut ger malandet resultat, vi vinner boll och Jakob P slår en magnifik genomskärare ut till Joakim L som behärskat slår in 2-1 i 70 min. Sedan kommer 3-1 i 75 min då David W visar anfallsskalle och väldigt resolut trycker in bollen vid en tilltrasslad situation framför mål.
Matchen slutar 3-1 och genrepet innan serien blir en vinst.
Att ta med oss
- Vi måste upp ett snäpp till, lite tuffare och aggressivare i duellerna är ett måste
- Positivt är att vi gör tre mål och vinner matchen.
Noterbart
Joakim L får högt betyg idag, han visar vägen för oss andra och får han sin högsta nivå att stanna kommer det bli en fin tillgång för laget. Vi kommer få se fler visa upp sig framöver för det finns mycket fotboll i detta gäng 
Helt ok genrep på en studsplan. Det ser stabilt ut och det känns som vi kommer kunna göra fler enklare mål i år. Westerdal ser intressant.
Glömde ut!
Hoppas trenden håller i sig och att alla får vara hela och pigga till premiären. Lycka till önskar jag er alla. Dennis