Målvakten Kenneth Olsson har beslutat sig för att lämna VSGF/JAIK efter att ha spelat den senaste säsongern i klubben.
Kenneth Olsson kom till VSGF/JAIK inför 2010 och har under säsongen varit en viktig del i VSGF/JAIK:s framgångsrika lagbygge. ”Kenta” gav en stabilitet till försvaret och kommer att bli mycket saknad i VSGF/JAIK, både på och utanför planen. Kenta spelade 22 serie- och kvalmatcher och höll nollan i sju av dessa.
Anledningen till att Kenta lämnar VSGF/JAIK är att han vill få mer tid för familjen och inte behöva pendla till fotbollen. Någon ny klubb är inte klar och Kenta själv säger att det kan bli så att han helt lägger handskarna på hyllan.
Kenta ska ha ett stort tack för säsongen i VSGF/JAIK och önskas lycka till i framtiden!
Tack ska du ha för en kanonsäsong Kenta.
Du har varit riktigt bra under hela säsongen och en glädjespridare i omklädningsrummet med.
Du är även en riktigt bra vän och jag önskar dig all lycka på alla plan framöver.
Har varit ett nöje att spela i samma lag som dig Kenta. Hoppas du inte slutar, du är på tok för bra för att sluta redan
Lycka till i framtiden!
Efter Van der Sars senaste tavla i Man United så är du en klockren ersättare! Du är grym!
Lycka till i fortsättningen. Det har varit ett härligt år med dig i buren Kenta.
Hoppas att VSGF/JAIK kan skaffa en lika bra och duktig målvakt som du är.