2010-12-04 Ketchup i Växjö

 

Som sagt det var en svängig match i 2 perioder med fördel Växjö. En 2-0 ledning och bra kontringsspel gav Lakers greppet i 1,5 perioder VSGF lyckas ändå med att kvittera och även ta ledningen i slutet av 2,a

1:a perioden 4-3  2:a 6-7.

3:e Perioden inleds med ett par bra chanser för Lakers men Jocke (målvakt för dagen) hade spikat igen,så kommer ketchup-effekten igång på allvar mycket tack vare Henke som hadde en tidig julafton.

Henkes 9 eller 10 mål (lite oklart) plus bättre defensivt spel samt ett uppgivet Växjö och inte minst ett taggat VSGF

kunde slutsiffrorna skrivas till 8-14 Gött!!!

Denna seger får vi suga på till den18 dec då vi tar emot Nybban i hängmatchen från början av säsongen sedan tar vi lite julledigt.Stort grattis ännu en gång till en härlig match trots kyla och allmän förvirring på byggplatsen i Växjö.

2 reaktioner på ”2010-12-04 Ketchup i Växjö

  1. Stort grattis pojkar, ni klarade av det som inte Leksand klarade av, nämligen att vinna i Växjö, världsklass….:)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>