Som sagt det var en svängig match i 2 perioder med fördel Växjö. En 2-0 ledning och bra kontringsspel gav Lakers greppet i 1,5 perioder VSGF lyckas ändå med att kvittera och även ta ledningen i slutet av 2,a
1:a perioden 4-3 2:a 6-7.
3:e Perioden inleds med ett par bra chanser för Lakers men Jocke (målvakt för dagen) hade spikat igen,så kommer ketchup-effekten igång på allvar mycket tack vare Henke som hadde en tidig julafton.
Henkes 9 eller 10 mål (lite oklart) plus bättre defensivt spel samt ett uppgivet Växjö och inte minst ett taggat VSGF
kunde slutsiffrorna skrivas till 8-14 Gött!!!
Denna seger får vi suga på till den18 dec då vi tar emot Nybban i hängmatchen från början av säsongen sedan tar vi lite julledigt.Stort grattis ännu en gång till en härlig match trots kyla och allmän förvirring på byggplatsen i Växjö.







Stort grattis pojkar, ni klarade av det som inte Leksand klarade av, nämligen att vinna i Växjö, världsklass….:)
Mycket bra match ! men Jonte gjorde 2 mål som pappa hade sett att han var sist på in i mål .
mvh alle 99#