Oavgjort i premiären mot Fågelfors

VSGF/JAIK tog ledningen med 3-0 i premiären mot Fågelfors – men gästerna kom tillbaka och kvitterade till 3-3. Sett över hela matchen var resultatet rättvist.

VSGF/JAIK – FÅGELFORS IF 3-3 (2-0)

1-0 (34) Nils Arvidsson, 2-0 (36) Marcus Andersson, 3-0 (55) Nils Arvidsson, 3-1 (62) Jimmy Enarsson, 3-2 (77) Johan Rannemalm, 3-3 (82) Tobias Nilsson

Varning: Jimmy Svensk

Laget: Christoffer Mikkonen – Marcus Andersson, Johan Åberg, David Axelsson, Anes Mulisic – Staffan Ahlqvist, Jacob Paulsson, Jimmy Svensk – Joakim Lilja, David Westerdahl, Robin Paulsson
Avbytare: Nils Arvidsson, Albin Moberg, Adis Mulisic, Oliwer Henrikson, Nicklas Elmerstig

Äntligen var premiärdagen kommen till Emåvallen i Järnforsen, där VSGF/JAIK tog emot Fågelfors IF. En härlig aprilkväll med solsken och god publiktillströmning gjorde sitt till ett trevligt derby som inledde årets serie för VSGF/JAIK.

Vi inleder de första 10 min av matchen på ett piggt sätt och har ett par fina kombinationer.
Efter detta tar Fågelfors över matchen mer och mer, vi spelar stabilt i vårt försvarsspel men har lite bråttom när vi ska gå framåt vilket resulterar i en del felpass.

I matchens 32 minut bryter Nils Arvidsson in från sin vänsterkant och skjuter ett välplacerat skott i mål.
Vi hinner knappt hämta andan innan Marcus Andersson i 34 minuten gör 2-0 på ett välplacerat skott efter ett fint anfall.
Efter målen spelar vi bättre och förlägger mer spel på Fågelfors planhalva.

VSGF/JAIK

Andra halvlek börjar med att våra motståndare sätter ett hårt tryck på oss och anfaller med mycket folk.
I 49 minuten gör vi en bra omställning som resulterar i att Nils Arvidsson gör sitt andra mål för dagen.

Efter detta trycker Fågelfors på med mer folk i sina anfall och lyckas reducera i 57 minuten.
3-2 målet kommer i 67 minuten efter en hörna där vi slarvar med vår markering.
Nu har Fågelfors fått vittring på mera och vi faller längre och längre ner i vårt försvar.
I 80 minuten, efter en tilltrasslad situation, gör Fågelfors 3-3.

Om vi summerar matchen får vi vara nöjda med 1 poäng. Det positiva vi tar med oss är vår första halvlek.
Där låg vi rätt i våra positioner och hade ett stabilt försvarsspel och visade att vi har något på gång framåt.

Plus till Jacob och det pigga inhoppet av Nils efter att David W blivit skadad.

VSGF/JAIK spelar nästa match om en vecka, borta mot Blomstermåla den 2 maj.

3 reaktioner på ”Oavgjort i premiären mot Fågelfors

  1. Oj vilken match! Ett helt nytt fågelfors eller var det Högsby?. Inte kul och tappa en tremålsledning men Fågelfors fick ordning på grejorna när ”Sture” byttes in i andra och Fågelfors gick ner på en treback. Naturligtvis blir fågelfors att räkna med i år med det materialet, spelskickliga och farliga på fasta situationer. VSGF/JAIK kommer att ställa till det för många lag i serien i år. jimmy Svensk och Jakop Paulsson är två kärnkraftverk på mitten och Lilja har speeden och kreativiteten. Synd att inte Westerdal fick visa upp sig, andra halvlek hade passat honom ypperligt. Ersättaren Nisse Arvidsson gör två suveräna forwardsavslut och där ser man vad självförtroende kan göra. Stabil fyrback igår och vilket snyggt mål Markus. Enda negativa i går var väl att ”Palten” inte syntes till på Emåvallen. Fågelfors blir inte detsamma utan hans gnäll på plan men vi fick i alla fall se ”Sture” och ”Patan” även det två Profiler FIF. Kanske dags att dra igång bloggen igen ”Dacke”

  2. Bra insats med tanke på tillgång till helplan på träningarna.
    Kommer bli bättre framöver, en del såg lite vilsna ut på plan och kom fel i positionerna, framförallt i omställningarna.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>