Skön seger för VSGF F14

Virserums SGF f14 tog sin tredje seger för säsongen när man gjorde säsongens bästa insats i bortamatchen mot Westerviks IBK. Matchen slutade 2-3 till VSGF.

WESTERVIKS IBK – VIRSERUMS SGF F14 2-3 (0-1, 2-1, 0-1)

Poäng, VSGF: Sabina Jasarevic 2+1, Jenny Christensen 1+1

Skott: 26-27 (6-10, 10-10, 7-7)
Utvisningar: VSGF – WIBK 2×2 minuter (samt enligt protokollet en oklar)

Virserum besegerade Westervik med 2-3 på bortaplan, lagets tredje seger för säsongen. Det var en mycket nöjd VSGF-tränare i Kenneth Christensen som konstaterade att hans lag gjorde säsongens bästa insats och tog en mycket skön seger. Laget tog ledningen genom Jenny Christensen i slutet av den första perioden och 0-1 var ställningen efter en period. Westervik kvitterade per omgående i den andra perioden och tog sedan också ledningen efter tio minuter i mittperioden. Virserum kvitterade strax senare genom Sabina Jasarevic.

VSGF gjorde alltså en bra match och kunde avgöra i den sista peridoen och målet kom tidigt. Det tog bara 14 sekunder för Sabina Jasarevic att sätta 2-3, vilket blev slutresultatet. Virserum var mycket nöjda med segern och ligger nu trea i tabellen, dock med lika många poäng som både Svala och Ariel i tabelltoppen efter tre omgångar. Beröm i VSGF till hela laget med extra plus till Sabina Jasarevic, Jenny Christensen, Karolina Pettersson och Lisa Karlsson

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>