Virserums SGF:s damlag i innebandy spelade på söndagen sin första träningsmatch. Det blev en klar seger borta mot Bodafors IBS med 1-7 och säsongen börjar alltså bra för VSGF:s nya damlag.
BODAFORS IBS – VIRSERUMS SGF 1-7 (1-1, 0-4, 0-2)
Målskyttar: Sandra Kling 3, Rebecka Lindström 2, Lovisa Andersen, Dilan Demircioglu
Under den första perioden borta mot Bodafors syntes det att det var säsongens första match för VSGF. Spelet var ovant och man kom inte riktigt in i matchen. Perioden slutade 1-1, efter att Rebecka Lindström gjort mål. När VSGF sedan fått i ordning på spelet och allting trillade på plats var man det klart bättre laget i den andra perioden och kunde mycket rättvist rinna i från till en ledning på 1-5.
– Vi stressade sönder dem, analyserade VSGF:s tränare Mikael Nyberg.
Under avslutningsperioden gjorde Virserum ytterligare två mål och vann med till slut 1-7. Bäste målskytt för dagen var Sandra Kling, som gjorde tre av målen. Rebecka Lindström gjorde ytterligare ett, alltså totalt två, och Lovisa Andersen samt Dilan Demircioglu skrev också in sig i målprotokollet.
Hela VSGF fick beröm för sin insats i den första matchen för säsongen. Virserum ska också möta SS Öjaby Sport och sedan Bodafors på nytt i två träningsmatcher innan serien startar, båda spelas i Sparbankshallen. Seriepremiären spelas också den hemma, mot Vimmerby, den femte oktober.