Kategoriarkiv: Damlag

Seger i första träningsmatchen för VSGF

Virserums SGF:s damlag i innebandy spelade på söndagen sin första träningsmatch. Det blev en klar seger borta mot Bodafors IBS med 1-7 och säsongen börjar alltså bra för VSGF:s nya damlag.

BODAFORS IBS – VIRSERUMS SGF 1-7 (1-1, 0-4, 0-2)

Målskyttar: Sandra Kling 3, Rebecka Lindström 2, Lovisa Andersen, Dilan Demircioglu

Under den första perioden borta mot Bodafors syntes det att det var säsongens första match för VSGF. Spelet var ovant och man kom inte riktigt in i matchen. Perioden slutade 1-1, efter att Rebecka Lindström gjort mål. När VSGF sedan fått i ordning på spelet och allting trillade på plats var man det klart bättre laget i den andra perioden och kunde mycket rättvist rinna i från till en ledning på 1-5.
– Vi stressade sönder dem, analyserade VSGF:s tränare Mikael Nyberg.

Under avslutningsperioden gjorde Virserum ytterligare två mål och vann med till slut 1-7. Bäste målskytt för dagen var Sandra Kling, som gjorde tre av målen. Rebecka Lindström gjorde ytterligare ett, alltså totalt två, och Lovisa Andersen samt Dilan Demircioglu skrev också in sig i målprotokollet.

Hela VSGF fick beröm för sin insats i den första matchen för säsongen. Virserum ska också möta SS Öjaby Sport och sedan Bodafors på nytt i två träningsmatcher innan serien startar, båda spelas i Sparbankshallen. Seriepremiären spelas också den hemma, mot Vimmerby, den femte oktober.

Andra raka segern för VSGF

Virserums SGF Damlag har startat försäsongen bra. Under söndagen vann man sin andra raka träningsmatch, den här gången mot SS Öjaby Sport med 3-1 hemma i Sparbankshallen.

VIRSERUMS SGF – SS ÖJABY SPORT 3-1 (2-0, 0-1, 1-0)

1-0 (00.17) Caroline Rosberg (Lovisa Andersen), 2-0 (10.25) Hanna Ivarsson (Lovisa Andersen), 2-1 (36.38) Isabella Wilhelmsson (Martina Sandström), 3-1 (47.17) Hanna Ivarsson (Lovisa Andersen)

Skott: 26-13 (11-4, 10-6, 5-3)
Utvisningar: VSGF 3×2 minuter, ÖJABY –

Förra helgen besegrade VSGF Bodafors med 7-1 på bortaplan. När det på söndagen var dags för hemmapremiär i Sparbankshallen under försäsongen stod SS Öjaby Sport fort motståndet, ett lag VSGF även ska möta i DM senare i höst. VSGF började söndagens match bäst och den första av de tre perioderna var den bästa för Virserum i matchen. Redan efter 17 sekunder tog hemmalaget ledningen, detta genom Caroline Rosberg, på passning från Lovisa Andersen. Lovisa var också den som låg bakom samtliga VSGF:s mål i matchen, med tre assist. VSGF hade alltså övertaget och gjorde också rättvist 2-0 efter drygt halva perioden. Målskytt Hanna Ivarsson och som ni förstår passades hon av Lovisa Andersen.

2-0 till VSGF efter en period men hemmalaget gick ner sig i den andra och skapade bara något fåtal chanser till en utökning. Öjaby kom in i matchen och hade en mycket bra period i slutet av perioden, där man också reducerade till 2-1 i numerärt överläge. Det var bud på 2-2, både i slutet av den andra perioden och i början av den tredje. VSGF kunde dock hålla undan och i stället gjorde man 3-1 sju minuter in i perioden. Målet var en upprepning på 2-0, Lovisa Andersen till Hanna Ivarsson. 3-1 blev också slutresultatet till VSGF, som därmed alltså vann sin andra match på försäsongen.

En rättvis och stabil seger för VSGF, där den första perioden var den klart bästa. Nu väntar ytterligare en träningsmatch nästa helg, Bodafors på nytt, innan seriepremiären mot Vimmerby väntar.