VSGF/JAIK:s Utvecklingslag förlorade bortamatchen mot Fårbo FF på söndagen. Matchen slutade 3-1 till Fårbo och det var säsongens blott andra förlust.
FÅRBO FF – VSGF/JAIK 3-1 (1-0)
Målskytt: Warsame Dirie
Truppen: Christoffer Mikkonen, Emil Moberg, Anton Karlsson, Rasmus Rydén, Erik Arvidsson, Nils Arvidsson, Staffan Ahlqvist, Klas Svensson Qvistberg, Warsame Dirie, Daniel Rönning, Jon Arvidsson, Joakim Möller, Albin Moberg
Höstsäsongen startade på söndagen för utvecklingslaget med bortamatch mot Fårbo. Serieledande VSGF/JAIK mötte en mycket svår motståndare men stod upp bra i den första halvleken, som dock Fårbo vann med 1-0. VSGF/JAIK försökte spela med några bra kombinationer, men Fårbo var hela tiden steget före.
I andra halvlek tröt orken allt mer hos VSGF/JAIK-spelarna och Fårbo kunde dra i från fram till 3-0 och säkrad seger. Matchen slutade 3-1 efter en sen reducering från Warsame Dirie.
– Vi jobbade och slet i 90 minuter, gjorde vårat bästa, men tyvärr räckte det inte riktigt till mot ett bra Fårbo, säger ledaren Joakim Svenson.
Bra kämpainsats av hela laget, men plus till Erik Arvidsson, Staffan Ahlqvist och Warsame Dirie. I nästa omgång väntar IFK Oskarshamn på hemmaplan, på söndag.